Dísztárgyak gyártására szolgál, a görgõk ki lettek esztergálva, ezáltal a hajlított felületek szépek maradtak. A hajlítás minimum rádiusza 15mm-re lett megállapítva, így a megmunkált felületeken már nem láthatóak az apró tágulási repedések.
Tökéletes S alakú kampót kellett készíteni. Méretek is adottak voltak: teljes hossz, görbületi sugár, akasztási hézag. Első lépés egy L betű, második lépés volt az első hurok, majd megfordítva az alkatrészt harmadik lépésként a második hurok. Mindezt 10mm-es hidegen húzott köracélból.
Készítettem egy kicsit univerzálisabb kéziszerszámot hajlításra. Amint a képeken látható, az alaplap fel van szerelve oldalszorítókkal és különbözõ átmérõjû tüskéknek kitalált furatokkal. A hajlítókaron elhelyezett gördülõ csapágy helyzete V alakban változtatható a hajlítási sugárhoz és a rúd vagy köracél vastagságához mérten. Az oldalszorítóknak komoly szerepük van, ugyanis nélkülük, kis sugár hajlítása esetén, a hajlítás folyamatában a köracél szerkezeti felépítése miatt húzódik, és a görbület nem veszi fel a tüske ívelt formáját. Egy jópofa dolog még, ha egy más formát kell kialakítanunk, netalán balkezesek vagyunk, használhatjuk az alaplap másik oldalát is. Utoljára, de nem utolsó sorban megemlíteném, hogy ha egy nagyobb, komplexebb formára van szükség, elhelyezhetünk tüskéket és oldalszorítókat a tervezett pontokba, így felgyorsíthatunk például egy sorozatgyártást, ezt egy háromszöggel illusztráltam.
A feladat az volt, hogy 8mm átmérõjû köracélból kampókat lehessen készíteni, ráadásul két hosszban. Több próbálkozás után sikerült megvalósítani a vájat sarkánál elhelyezett leszorítási pontot, a hajlítást pedig egy tõben(közel a hajlítási ponthoz) elhelyezett csapágy végzi egy erõkar segítségével. Második lépésnek maradt a kampószár megtörése, hogy a már felakasztott kampó függõlegesen álljon a függesztési ponthoz képest. A kétféle hossz megtörését két darab zsákfúratos erõkar biztosítja. Számomra egy gondolkodtató, kedves, és látványos feladatnak bizonyult.
A megbízás egy olyan 8-as és 10 mm átmérõjû köracél hajlító szerszámra szólt, melyet satuban, vagy annak hiányában (terepen) is könnyen használhatnak. A görgõpárok 50 mm átmérõjûek, teljes magasságukban becsapágyazva, a karok 650 mm hosszúak és le-fel szerelhetõk tetszés szerint, vagy szállítás szempontjából. Ha túlhajlítottuk volna a munkadarabot, egy egyszerû átfordítással visszahajlíthatjuk a kívánt mértékre. A dolog sikerült, rozsdamentest is vajpuhán hajlít. A képeken látható, hogy 3 dimenzióban is tekereghet a munkadarab.